موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

کودکان زشت ، کودکان زیبا

  

از آنجا که چند سالی است از نظر کاری با کودکان و خانواده های زیادی در ارتباط هستم ، هر روز با مسائل و مشکلات گوناگون آن ها رو به رو می شوم . یکی از مهمترین این مسایل که در واقع باید بی اهمیت ترین بخش رشد و تربیت کودک باشد ظاهر کودک است که می تواند آینده هر فردی را زیر و رو کند ......

 به اعتقاد من کودکانی خوشبختریند که ظاهری معمولی دارند ، نه زشت و نه زیبا . این کودکان از قضاوت های بی شمار  مردم در بهترین سال های عمر خود در امان هستند . قضاوت هایی که متاسفانه ما بزرگترها بی هیچ اندیشه ای بر زبان می آوریم و از آنجا که در دسترس ترین موضوع قابل صحبت در مواجهه با کودک است ، او هر روز آن را می شنود و کم کم به این باور می رسد که حتما چیز مهمی است که همیشه در باره آن صحبت می شود و بالاخره با تکرار این اشتباه در دام این قضیه افتاده و تمام آینده خود را عوض می کند ، غافل از اینکه جسم و ظاهر به راحتی می تواند مورد هجوم اتفاقات ناگوار قرار گیرد و تغییر کند . 


پدران و مادران و اطرافیان نباید زیبایی یک کودک را به ارزش تبدیل کنند هنگامی که کودک می آموزد با زیبایی خود جلب توجه کند به این نتیجه میرسد که مادیت وجودش باارزش تر از معنویت و پشتکار و تلاش است . پس از گذر از دوران خردسالی هنگامی که با تکرار بیش از حد اطرافیان ، این اندیشه ، در ذهن کودک به باور تبدیل می شود ، مشکلات بی شمار شما آغاز شده و به زودی با نوجوان و یا جوانی رو به رو می شوید که تمام فکرش ، زیباتر شدن  و تاثیرگذاری از این طریق است ، بی آنکه برای موفق شدن زندگی خود تلاش کند . مسلما انتخاب های این افراد در ازدواج هم با همین معیار صورت می گیرد و سالی که نکوست از بهارش پیداست ! 


این مساله در مورد کودکانی که باز با قضاوت مردم در گروه زشت ها قرار می گیرند نیز صادق است . با تکرار پیوسته جملاتی از قبیل : وای چقدر لاغره ، طفلکی قیافه ای هم نداره ، چقدر پوستش تیره است ، معلوم نیست به کی رفته ، ماما باباش بد نیستن این چرا اینجوریه شد ، نمی دونیم ، چقدر  هم  کوتاه و ریز است ، هرچی خواهرش خوشگله این نه و ... به مرور اعتماد به نفس کودک را از او می گیرید و باعث می شوید تا به فردی غیر اجتماعی و ترسو تبدیل شود . در پاره ای از موارد نیز این کودکان با خشمی عجیب در درون خود بزرگ می شوند و به شیوه ای افراطی سعی در اثبات خود خواهند داشت . معمولا این گونه بچه ها در بزرگسالی به افرادی خشن و یک بعدی در کار و یا زندگی تبدیل می شوند و نسبت به جنس مخالف خود نیز جبهه می گیرند . 

 

 گاهی از خودم می پرسم آیا واقعا ما بزرگتر ها کاری دیگری جز قضاوت کردن این کودکان معصوم و جهت دادن نادرست به زندگیشان نداریم ؟؟ فکر می کنم در دوره ای زندگی می کنیم که ارزش گذاری های بهتری نیز نسبت به ظاهر وجود دارد و شما می توانید با کمی دقت بر روی کلماتی که می گویید ، آینده کودکان را در مسیر درست حرکت دهید . 

 

مجله موفقیت شماره 181
ندا نصیری
 


یادمان باشد : هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده روی کنیم و در حین پیاده روی ، لبخند بزنیم

نظرات 3 + ارسال نظر
بهنام یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 http://computerkangavar.blogsky.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری
ممنون که من رو لینک کردی، من هم شما رو لینک کردم
موفق باشید

انجمن علمی مدیریت یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 http://modiransbu.blogsky.com

سلام دوست عزیز
مرسی از اینکه قابل دونستید و وبلاگ انجمن علمی مدیریت رو لینک کردید.
باید خدمتتون عرض کنم که با توجه به اینکه این انجمن زیر نظر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی قرار داره ما نمی تونیم وبلاگ و یا وب سایت اشخاص حقیقی رو لینک کنیم.
از این بابت از شما عذر خواهی میکنیم و برای شما آرزوی موفقیت و بهروزی روزافزون داریم.
با تشکر

علیرضا یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 13:46 http://seyedmohammadi.blogfa.com

با سلام و تشکر از لطفتون، به شما با نام موفقیت نامحدود لینک داده شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد