موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

آرامش پس از توفان

 


در لحظات بحرانی زندگی چگونه با یکدیگر ارتباط برقرا کنیم ؟

 

شش گام ساده برای دوباره از سر گیری توازن روابط 


اگر زندگی عشقیتان همیشه و در هر شرایطی بستری از گل های سرخ بود عالی نمی شد ؟  زندگی در سرزمینی رویایی را تصور کنید ، جایی که هیچ گونه سوء تفاهم ، احساسات جریحه دار شده ، نگاه های چپ چپ و هیچ گونه نزاعی وجود نداشته باشد . هر چقدر هم که شما زوج ها تلاش کنید از ایجاد نزاع خود داری کنید ، واقعیت این است که در زندگی مشترکتان پیش می آید که در حالی که لحظه ای " عشق ، علاقه و احساساتی قوی  " نسبت به هم حس می کنید ، دقایقی بعد به طلاق بیندیشید !


ما به دفعات این دگرگونی دیدگاهمان را با این تفکر که شریک زندگیمان احتیاج به تجدید نظر کلی در رفتارش دارد تو جیه می کنیم . ولی جالب است بدانید معمولا آنها اشکال کار نیستند ! حالا چگونه زوج ها می توانند نزاعی را پشت سرگذاشته و دوباره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ؟ با کمک شش قدم توضیح داده شده در پایان می توانید یک نزاع در غباری رها ساخته و به جاده عشق پایدارتان بازگردید : 

 


1. کمی فضا ایجاد کنید ، همدیگر را تحریک نکنید.
بهترین راه برای توقف یک نزاع این است که هنوز نشکفته پرپرش کنید . مردان ، به خصوص ، لازم است آرام باشند و مروری کلی به وقایع پیش آمده داشته باشند . زنان لازم است اطمینان حاصل کنند که در حال آوردن " توده هوای سرد  " به سر میز مذاکره نیستند . حالا وقت خوبی است که دقیقا فکر کنید که دیدگاه کلی شما نسبت به همسرتان چیست . یک قدم به عقب برگردید و به یاد آورید که چقدر به این شخص عشق می ورزید . همچنین روی نیازهای خودتان تمرکز کنید و مدتی را برای التیام بخشیدن به خودتان صرف کنید . 

 


2. پس از این دوره سخت ، آهسته آهسته آرامش خود را به دست بیاورید .
با ملایمت و آرامی به هم نزدیک شوید . البته تا زمانی که بتوانید احساسی مثبت نسبت به همسر و رابطه تان داشته باشید ، صبر کنید ؛ چرا که غیر ممکن است بتوانید مادامی که هیجانات منفی هنوز در درونتان جاری است امور را سر و سامان دهید . اگر هنوز عصبانیت ، آزردگی ، پریشانی و دلسردی وجود شما را در بر گرفته ، نشانه این است که هنوز آمادگی آن را ندارید که برای حل و فصل امور خیز بردارید . خیلی راحت می توانید همه چیز را از تناسب خارج کنید . مگر اینکه یک قدم به عقب بازگشته و آهسته آهسته آمادگی و آرامش لازم را برای حل مساله و قدم نهایی بیابید .
 

 

3. جو حاکم سنگین را بش کنید .
پس از گذشت مدت زمانی ، برگردید و دوباره صحببت کنید ، اما به شکلی احترام آمیز و با محبت . شما که نمی خواهید دوباره درگیری را شروع کنید ؛ ساده بگیرید و گفت و گوی ملایمی را به جریان بیندازید ، چرا که حتی اگر مدت زمانی هم سپری شده باشد ، شاید هنوز نتوانید به این زودی قدرت قضاوت بی طرفانه خود را بازیابید . رفتارهای ساده ای مثل یک لبخند ، گرفتن دست ها و یا خنداندن او با موضوعی مسخره و بی ارتباط به شرایط فعلی می توانند شروع مناسبی برای شکستن جو سنگین حاکم باشد .
 

 

4. خانم ها نیاز به صحبت کردن دارند .
خانم ها اغلب نیاز دارند که صحبت کاملی در مورد مشکل بوجود آمده داشته باشند تا بتوانند آن مشکل را پشت سر بگذارند. ولی وقتی خانمی با صحبت می خواهد بر مشکلش فایق آید ، آقایان اشتباهی تصور می کنند مورد سرزنش و حمله واقع شده اند . بنابراین خوب است که خانم ها به آنها اطمینان خاطر بدهند و به آقایان بگویند که با گوش دادن به صحبت هایشان چقدر می توانند آنها را حمایت کنند . با این ترتیب اگر خانمی جزییات یک مطلب آزارنده گذشته را مجددا بیان می کند ، دیگر احساس ناسپاسی و مورد حمله واقع شدن را به همسرش نمی دهد .
 

 

5. آقایان نیاز به بخشیده شدن دارند.
پس از یک ناراحتی بزرگ ، آقایان واقعا نیاز دارند که به آنها گفته شود بخشیده شده اند . چهار کلمه جادویی که می تواند آنها را کمک کند تا بر آزردگی و عصبانیت خود غبله کنند عبارت است از : " این تقصیر تو نیست. " یک آقا از این که مورد انتقاد واقع شود و یا همسرش او را تایید نکند متنفر است . وقتی خانمی اشتباهات همسرش را می بخشد ، هم همسرش را آزاد می کند تا بتواند دوباره عشق بورزد و هم به خانواده خود اجازه می دهد تا نقایص خودش را ببخشد .
 

 

6. هر دو طرف لازم است مسئولیت رفتار خود را به عهده بگیرند .
زوج ها پس از یک نزاع نمی توانند تقصیر ها را به دوش یکدیگر بیندازند و هنوز انتظار داشته باشند اوضاع رو به بهبودی برود . هم خانم ها و هم آقایان باید مسئولیت نقطه ضعف های خودشان را بپذیرند تا بتوانند به جلو بروند و رابطه را بهبود بخشند . آقایان باید حق به جانب بودن و انعطاف ناپذیری و حساسیت زیادی را کنار بگذارند و خانم ها نیز مهارت های ارتباطی جدیدی کسب کنند که بتوانند آقایان را مطمئن کنند که درکشان می کنند و آنها را به جهت نزاع پیش آمده مقصر نمی دانند .
 

 

اینکه یاد بگیریم در لحظات بحرانی زندگی ، چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم نقش اساسی در موفقیت در یک رابطه طولانی مدت دارد . با اینکه بهترین نصیحت ما برای زوج ها این است که از ایجاد درگیری خودداری کنند ، به هر حال فشارهای زندگی روزمره می تواند در راه زندگی خوشبخت ترین زنان و مردان خودنمایی کند . باز هم می گوییم ، بخشش حقیقتا راهگشایی برای هر دو طرف است . هیچ یک از ما هرگز همسری نمی یابد که همیشه بی نقص باشد  ، ولی ما می توانیم برای کسی که برایمان بهترین است بهترین باشیم .
 

 

 

 

بهترین راه پیش بینی آینده ساختن آن است . " برایان تریسی "

ژیلا ناصری
مجله موفقیت شماره 180
نظرات 2 + ارسال نظر
ابوالفضل پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 http://lovehomework.blogsky.com

سلام. من شما رو لینک کردم! من رو هم با نام مشق عشق لینک کنید!

شاپرک جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:32 http://www.harireabr.blogfa.com

سلام آقا شهاب
وبتون عالیه ...... واقعا به درد من می خوره

ممنون که لینکم کردید
با افتخار شما لینک شدید

باز هم ممنونم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد