موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

قانون شکست ناپذیر شماره 2 . قانون باور

 

قانون باور :  هر آنچه را که واقعا از ته قلب باور دارید ، در زندگیتان به واقعیت می پیوندد . 

همواره در حالتی هماهنگ با باورهایتان ، مخصوصا باورهایی که در مورد خودتان است ، عمل می کنید . اعتقاداتتان مانند مجموعه ای از فیلترها عمل می کنند که اطلاعات ناهمگون با آن ها را بیرون می ریزند . الزاما هرآنچه را که می بینید آنرا باور و قبول ندارید ، ولی هرانچه را که از قبل باور دارید آنرا می بینید . اطلاعات متناقض با آنچه را که قبلا تصمیم به قبول آن گرفته اید را رد می کنید ، چه باور ها و پیش داوری های شما بر اساس واقعیت باشد یا خیال بافی....

یکی از بهترین استراتژی های موفقیت برای شما خود داری از قضاوت درباره ی اشخاص دیگر یا اوضاع و احوال پیش از آنکه اطلاعات کافی برای یک تصمیم عاقلانه داشته باشید . مخصوصا از قضاوت کردن درباره خود و امکانات خودتان ممکن است درست نباشد . 

 

 

بدترین باورهایی که می توانید داشته باشید " باورهای خود سانسوری " یا باورهای خود محدود ساز ( Self limiting belivefs ) می باشد . این باورها هرجا که خواستید خودتان را محدود کنید به طریقی خودشان را نشان می دهند . به عنوان مثال ، ممکن است فکر کنید خودتان کم استعدادتر یا ناتوان تر از دیگران هستید . یا این که فکر کنید دیگران به نحوی به شما برتری دارند . ممکن است فروشتان کم شده باشد و فکر کنید واقعا لیاقت ندارید فروشتان را زیاد کنید .

 

این باورهای خود محدود ساز مانند ترمزهای روی پتانسیل ها عمل می کنند . آن ها باعث می شوند که عقب بمانید و ایجاد شک و ترس می کنند که این دو از بزرگترین دشمنان موفقیت بشر هستند . این باورها فکر شما را فلج می کنند و باعث می شوند تا در اتخاذ ریسک های هوشمندانه ای که برای استفاده از پتانسیل واقعی تان لازم هستند ، تردید کنید .

 

برای اینکه پیشرفت کنید ، باید در زندگی و کار و تجاری رشد کنید ، باید همواره با باورهای محدود کنند خود مبارزه کنید . باید هر طرز تفکر یا توصیه ای را که به نحوی شما را محدود می کند رد کنید . باید به عنوان یک اصل اساسی بپذیرید که انسانی هستید که نهایت ندارید و هرآنچه دیگران انجام داده اند شما هم می توانید انجام دهید .

  

وقتی جوان بودم و با مشکلی مواجه می شدم با خود فکر می کردم چون افراد دیگر بهتر از من کار میکنند ، حتما باید بهتر و زرنگتر از من باشند . بنابراین نتیجه می گرفتم که آنها بیش تر از من ارزش دارند و بنابراین من باید کم ارزش باشم . این باور غلط ، سال ها بود که باعث عقب افتادن من از قافله زندگی شده بود .

 

 

در واقع ، نه کسی بهتر از شماست و نه زرنگ تر از شما ! اگر افراد دیگر بهتر از شما کار می کنند ، غالبا به این دلیل است که آن ها از استعداد ها و توانایی های طبیعی شان بیشتر از شما استفاده می کنند . آن ها پیش از شما یاد گرفته اند باید از قوانین علت و معلولی برای زندگیشان استفاده کنند . همه چیزی را همه کس دیگر انجام داده ، به شرط آنکه مستدل باشد ، احتمالا شما نیز می توانی دانجام دهید . فقط لازم است بدانید چگونه انجام دهید .

 


 

** تمرین های عملی 


چگونه می توانید بی درنگ از این قانون استفاده کنید :


1-      مغز خود را از هر گونه شک ، تردید و ترس پاک کنید . فرض کنید که هیچ گونه محدودیتی ندارید . اگر می دانستید نمی توانید شکست بخورید ، جرات داشتن چه آرزوی بزرگی را داشتید ؟؟ اگر شما تمامی وقت ، پول ، استعداد ، مهارت و تمام روابط مورد نیاز را داشته باشید ، تصمیم می گیرید که در زندگی چه کار بکنید . چگونه باشید و چگونه رفتار کنید .


2-      با باورهای بازدارنده خود که شما را از قافله زندگی عقب نگه داشته اند مبارزه کنید . اکثریت مردم در این حوزه کور هستند . آن ها نیاز به راهنمایی صادقانه فردی دارند که آن ها را بشناسد و با آن ها صادق باشد . به کسی مراجعه کن که شما را می شناسد و به حرف وی گوش بده و از او بخواه که اگر می بیند عقیده ای داری که باعث کاهش بازده کاری و عدم نتیجه گیری شما در زندگی شده ، شما را آگاه کند .

 


بریان تریسی
کتاب : ۱۰۰ قانون شکست ناپذیر موفقیت در کار و زندگی
مترجم : مهندس علی اکبر قاری نیا
  

 

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
نظرات 1 + ارسال نظر
امید دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:57

سلام و درود فراوان .... (:

ممنون از وب خوبت ....

لحظه هایت آسمانی .....:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد