موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

موفقیت،نامحدود! .. سلامتی،شادی،ثروت

.: یه روزی ، یه جایی ، یه جوری ، یه کسی ، یه چیزی ... صبر داشته باش :.

میزان شادی و خوشبختی خود را بسنجید – تست خودشناسی

تست زیر تستی است که توسط میشل ارگلی در سال 2001 به سفارش یک موسسه تهیه شده است . تعداد تست های روان شناسانه ای که میزان خوشبختی و شادی انسان ها را تخمین می زنند کم نیستند . 

 

 سئوالات برخی از آنها به همین سادگی است که از خود شما می پرسند آیا خوشبختید ؟ برخی نیز به کمک سئوالات پیچیده تر که شاید ربطی هم به موضوع نداشته باشد میزان شادی شما را اندازه می گیرد . تست زیر از دو جنبه بسیار جالب است : 

 جنبه اول آنکه به مدت 6 سال روی داوطلبان گوناگون مورد بررسی قرار گرفته و از نظر علمی تایید شده است. 

  جنبه دوم آنکه خوشبختی را به عنوان مساله ای ثابت و بادوام توصیف می کند نه یک احساس زودگذر. .......

اگر می خواهید واقعا بدانید خوشبخت هستید یا خیر ، توصیه می کنیم به مدت 6 ماه هر ماه یکبار این تست را حل کنید . نتیجه برای شما جالب خواهد بود . کافی است بین گزینه 1 تا 3 بر حسب حسی که دارید یک گزینه را انتخاب کنید . گزینه 1 کاملا منفی و گزینه 3 کاملا مثبت است . گزینه 2 تقریبا میانه و بی طرف است . 

1- من بی نهایت خوشبخت هستم  !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است

 

2 - حس می کنم آینده مملو از امید و آرزو است  !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است

 

3- از تمام زندگیم کاملا راضی ام !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است  

 

4 - حس می کنم جوانب گوناگون زندگی را تحت کنترل دارم !
لف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است  

5- گمان می کنم زندگی پر از پاداش است !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است  

6- از آنچه هستم احساس غرور می کنم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است  

7- همیشه پاقدم خوبی دارم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

8- زندگی را دوست دارم
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

9- جذب افراد مختلف می شوم و به دوستی با آنان علاقه دارم.
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

10-  خیلی راحت و آسان تصمیم می گیرم.
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

11-  حس می کنم توانایی هر کاری را دارم .
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

12-  همیشه با حس خوب از خواب بر می خیزم.
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

13-  حس می کنم انرژی من تمام ناشدنی است !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

14- کائنات همیشه بهترین ها را به من هدیه می دهند !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

15- حس می کنم در بالاترین نقطه دنیا قرار دارم .
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

16-  از نظر روحی بسیار خوب و هوشیار هستم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

17- همه را دوست دارم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

18- حس می کنم گذشته خوب و خوشبختی داشته ام !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

19-  همیشه حتی در شرایط سخت حس شادی دارم!
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

20- همیشه هرآنچه خواسته ام را انجام داده ام !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

21-  از بودن با دیگران لذت می برم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

22- همیشه در خوشحالی دیگران نقشی داشته ام.
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

23- زندگی من هدفدار و معنی دار است !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

24-  انسان متعهدی هستم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

25- گمان می کنم دنیا جای خوبیست !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

26- همیشه می خندم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

27- انسان جذاب و دلپذیری هستم !
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 

28- همه چیز برای من جذاب و سرگرم کننده است .
الف : درست نیست
ب : تا حدودی
ج : کاملا درست است 


----------------------------------------------------------------------- 

بعد از اتمام تست نگاهی به جواب های خود بیندازید . اگر بیشتر ، گزینه "الف" را انتخاب کرده اید یعنی خیلی از زندگی خود لذت نمی برید و چندا نشاد نیستید . انتخاب گزینه " ج " یعنی به اندازه کافی شاد هستید ، پس در همین حالت باقی بمانید . اما اگر اکثرا گزینه "ب" را انتخاب کرده اید یعنی شما قابلیت شاد بودن را دارید ، تنها لازم است کمی بیشتر تلاش کنید و نگاهتان به زندگی مثبت تر باشد . 

فراموش نکنید برخی مسایل در شاد بودن ما تاثیر می گذارند. یکی از آنها روابط اجتماعی ماست . افرادی که روابط اجتماعی خوبی برقرا می کنند معمولا همیشه از حمایت خانواده و دوستان برخوردار می شوند . عامل بعدی کار یا تحصیل است . مهم و کاربردی بودن کار یا رشته تحصیلی شما در میزان رضایت از زندگی تاثیر می گذارد . 


فاکتور سوم شخصیت خود آدم هاست . داشتن حس اعتماد به نفس ، اعتماد به معنویات ، هوش ، جذابیت و یا حتی نوع لذایذی که می پسندیم در میزان شادی ما تاثیر می گذارند . تحقیقات نشان می دهد هیچ یک از ما به اندازه ای که دوست داریم شاد باشیم شلد نیستیم . بعد از اتمام تست نگاهی بیندازید تا ببینید کجای کار می لنگد . اصلاح همان مسئله می تواند شما را شادتر و خوشبختر کند .  

 

مجله موفقیت شماره 181
سمیه مقصودعلی
منبع : Coachingto hapiness 


یادمان باشد : اگر بتوانی خوب بخندی و خوب گریه کنی ، تو زنده ای

نظرات 1 + ارسال نظر
حانیه شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 23:36

سوال ها بسیار زیاد بودن و در نهایت جواب مسخره ای داشت.شما باید به جای الف ب و ج اعداد رو میزاشتین و میگفتین اگر میانگین اعداد بالای مثلا عدد 18 است شما خوشبختین.هدف من اصلاحه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد